Een gepersonaliseerd Valentijnsgedicht, gratis kaartjes voor een filmfestival inclusief Grand Gala en je eigen letters in chocolade toegestuurd krijgen per post: het is slechts een greep uit de win-acties die ik het afgelopen halfjaar heb opgezet voor Willy’s Wereld. Toch lijken deze acties op de één of andere manier te weinig publiek te trekken en ik vraag me regelmatig oprecht af waarom dit zo is. Zijn de cadeautjes te klein of zijn wij als volk te verwend om kleine attenties als bijvoorbeeld repen chocola nog te kunnen waarderen? Ik besprak dit laatst met mijn lieve collega Japke die ook mooie blogs schrijft. Check haar website www.japkeschrijft.nl of volg haar op Facebook: https://www.facebook.com/japkeschrijft/. Laatst heb ik bij haar een duurzaam geproduceerde, tweepersoons hangmat van Tropilex in verschillende kleurtjes gewonnen door mee te doen aan een win-actie via haar blog. Dat is toch hartstikke tof? Toch kwamen er ook bij haar niet extreem veel mensen af op haar win-actie waarbij je toch een groot en tof cadeau kon winnen. Kijk maar eens naar de afbeelding bovenaan deze blog!

Nu snap ik dat het momenteel zomerperiode is en dat er een hoop mensen op vakantie zijn, maar de mensen die in Nederland verslaafd zijn aan Social Media (en dat zijn er echt heel veel!) kijken toch ook dagelijks op hun Facebook, Twitter en Instagram wanneer zij in het buitenland zijn en WiFi tot hun beschikking hebben? Het kan ook zijn dat we de juiste doelgroep niet aanspreken of bereiken, dat we ons niet op het juiste platform bevinden, of dat niet alle Facebookberichten van onze blogs bovenaan eenieders tijdlijn komen te staan. Dit heeft uiteraard voor een groot deel te maken met het algoritme van Facebook dat voornamelijk berichten aan je toont waar je al mee bekend bent of die aansluiten op je eigen ideeën. Misschien spelen we niet goed genoeg in op de actualiteiten (zoals het creëren van Fidget Spinners waarbij elk kleurtje een andere filmstill bevat die je zou kunnen verzamelen) of zijn we gewoon echt niet goed in het toepassen van de juiste marketingstrategieën. Alle feedback over wat jullie zelf zouden vinden van bovenstaande win-acties is meer dan welkom!

Om alle hierboven genoemde redenen wil ik jullie uitdagen: Denk eens out of your own box!

Als jullie iets zouden kunnen winnen dat te maken heeft met schrijven én/of film(festivals), wat zou dit dan moeten zijn als hier ook daadwerkelijk jouw interesse ligt?

Ik wil namelijk heel graag uitvinden wat het geheim is achter win-acties die wel extreem goed lopen en die jullie interesse wekken 🙂

De persoon die het meest originele antwoord geeft op deze vraag in de comments op www.WillysWereld.nl, wint het door zijn of haar zelfbedachte cadeau!! (Ga uit van een maximum budget van 45 euro).

Wat zijn de spelregels om mee te kunnen doen?

1. Like mijn Facebookpagina: www.facebook.nl/willyswereld of volg mij op Instagram: www.instagram.com/WillysWereldNL.

2. Deel dit bericht met zoveel mogelijk vrienden of volgers op Facebook of Twitter met hashtag #WillysWereldNL om je kansen met ieder creatief antwoord te vergroten en gezamenlijk een mooie en eventueel grotere prijs te winnen!

3. Laat je e-mailadres achter in je reactie(s) op de website, zodat ik contact met je op kan nemen wanneer je gewonnen hebt.

 

Heel veel succes en plezier gewenst!

3 antwoorden
  1. Charlene
    Charlene zegt:

    Ik denk dat je de verkeerde marketingstrategieën toepast.
    1. Vraag jezelf allereerst af: wat wil je bereiken met de win-actie? Vraag je daarna af of het middel (win-actie) wel bijdraagt aan het doel. Als je meer potentiële klanten wilt bereiken, bereik je dat door out in the open met acties te strooien?
    In vervolg daarop: 2. Vraag jezelf af: wie is mijn doelgroep? Sluit dat aan bij degenen die tot nu toe op de win-acties hebben gereageerd? Ik vermoed het niet. Zeer waarschijnlijk bereik je een andere doelgroep met de win-acties dan de potentiële klanten die je wilt bereiken.
    Om daardoor ook op het volgende uit te komen: 3. Wat kan je beter doen om wel de juiste doelgroep te bereiken? Waar bevindt zich deze groep? Heb je al mensen in je netwerk die je wellicht kunnen helpen met het krijgen van meer bekendheid?
    Je hebt een passie en een visie nodig. Met andere woorden: 4. Wat kan jij de ander brengen en waarom zou diegene voor juist jou kiezen? Dit is een mix van persoonlijke motivatie, verkooptechnieken, verkoopstrategie, mensenmanagement en gunfactor. Vindt jouw waarde en leer hoe je dit kan overbrengen. Investeer tijd in YouTubevideos, webinars en vlogs bekijken, zoek andere ondernemers op zoals je nu hebt gedaan, ga naar netwerkbijeenkomsten, verdiep je in potentiele klanten. Met andere woorden: put yourself out there!
    Oh, en als ik deze win-actie win… samen hapje eten of de kroeg in?

    Beantwoorden
  2. Janny Smits
    Janny Smits zegt:

    Bij een winactie kun je het beste een opvallende foto plaatsen en een korte maar krachtige tekst met het verzoek de actie te delen, te liken en te taggen, zodat veel mensen de actie onder ogen krijgen.
    Unieke prijzen, zoals een replica van het Gouden Kalf, VIP kaarten voor het Gala van het NFF, Première kaarten. Een photoshoot en een limo ritje doen het zeker ook goed!

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *